GÖSTERGELERİN: FOTOĞRAFLARIN, AYRIŞIK GEREÇLERİN, RESİMSEL VE YAZISAL ÖGELERİN İÇİNDE DÜZENLENDİĞİ BİR ŞEYDİR SANATÇI BETİĞİ; SÖZLE İMGE, GEREÇLE UZAM ARASINDAKİ İLİŞKİLERDEN KURULU BİR ORTAMDIR. BETİK, ÜZERİNDE SANATÇININ SANATSAL TAVRINI GELİŞTİREBİLECEĞİ TAŞINABİLİR, UZAKLARA KOLAYLIKLA GÖNDERİLEBİLİR, DOKUNULARAK İNCELENEBİLİR BİR NESNEDİR; KURAMSAL YAKLAŞIMLARIN GELİŞTİRİLDİĞİ BİR ORTAM OLABİLECEĞİ GİBİ, YALNIZCA ŞÖYLE BİR GÖZ ATILABİLECEK, İMGELER VE DİĞER ŞEYLERDEN, DÜŞÜNMEK, DOKUNMAK, BAKMAK İÇİN OLUŞTURULMUŞ BİR YAPITTIR. YALNIZCA DİL DÜZGÜSÜNDE TÜKENMEYEN ANLAM, GERECİYLE, İMGELERİYLE, YAZISIYLA, KILIĞIYLA, YAPIM YÖNTEMLERİYLE GÖSTERENLERİNİN BÜTÜNÜNDEDİR. SANAT OLMAK BAKIMINDAN BETİK UZAMDA YERLEŞTİRİLEREK KATILIMA AÇILMAKTADIR. Bu yazı Sanat Tanımı Topluluğu'nun, o dönemde, Beyoğlu Taksim Sağıroğlu Sokak Bilûn Apartmanı'nın birinci katında bulunan çalışma yerinde, 5-11 Ocak 1981 tarihinde, gerçekleştirdiği, görüntüleri izlenen, "Betiksanat" enstalasyonu kapsamında oluşturulmuş ve yerleştirmede yer alan metnin bir versiyonudur.